Τι είναι το CRM
Το CRM (Customer Relationship Management) είναι μια επιχειρηματική στρατηγική, που στοχεύει στην μεγιστοποίηση των εσόδων και των κερδών, καθώς και στην αύξηση της ικανοποίησης των πελατών.
Ποιος είναι ο στόχος του CRM;
Η ιδέα του CRM είναι η παροχή βοήθειας προς την επιχείρηση για να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία και τους ανθρώπινους πόρους προκειμένου να εισέλθει μέσα στην καταναλωτική συμπεριφορά και την αξία των καταναλωτών.
Αν λειτουργήσει σύμφωνα με τον στόχο, μια επιχείρηση μπορεί:
-
Να παρέχει καλύτερες υπηρεσίες στους Πελάτες αλλα και στους Συνεργάτες.
-
Να κάνει τα τηλεφωνικά κέντρα πιο αποτελεσματικά.
-
Να κάνει πιο αποτελεσματικές τις πωλήσεις.
-
Να βοηθήσει το προσωπικό να κλείνει συμφωνίες ταχύτερα.
-
Να απλοποιήσει τις διαδικασίες Marketing και πωλήσεων.
-
Να ανακαλύψει νέους πελάτες.
-
Να αυξήσει το κέρδος.
-
Να υπάρχουν μετρησιμοι δείκτες απόδοσης πωλητών και υπαλληλων εξυπηρέτησης.
Πώς όμως μπορεί να σας βοηθήσει ένα σύγχρονο σύστημα CRM στην πράξη; Ποιες είναι οι δυνατότητες που προσφέρει;
Όλες οι επαφές σας, καθώς και το ιστορικό τους άμεσα διαθέσιμες και εύκολα προσβάσιμες.
-
Οργάνωση και Χρονοπρογραμματισμός Ενεργειών
Ανάθεση, διαμοιρασμός και παρακολούθηση των εργασιών και των ενεργειών του προσωπικού.
-
Διαχείριση Προωθητικών Ενεργειών
Μαζική αποστολή Emails και Sms. Κατόπιν ανάθεση για Follow Up σε χειριστή, για αποτελεσματικές καμπανιες.
Μετρήσιμα Αποτελέσματα για εντοπισμό πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων της κάθε Καμπάνιας.
Μετρήσιμα Αποτελέσματα του καθε πωλητή.
Τα συστήματα CRM έχουν αποδείξει ότι αποτελούν μία αρκετά οικονομική εφαρμογή, η οποία οργανώνει αποτελεσματικά τη λειτουργία της επιχείρησης και προσδίδει ένα ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Καλύτερη οργάνωση / Εξοικονόμηση χρόνου
Ας υποθέσουμε ότι δουλεύετε στο τμήμα πωλήσεων ενός e-shop και σας ζητείται να παρουσιάσετε το ιστορικό της επικοινωνίας σας με έναν πελάτη. Αρχίζετε να κάνετε τη σχετική αναζήτηση στο inbox σας και τα email που εμφανίζονται είναι πάρα πολλά, κι όχι όλα εξίσου σημαντικά. Ακόμα, δεν έχετε καταγράψει κάπου τις τηλεφωνικές συνομιλίες σας κι αρχίζετε να αγχώνεστε ότι μπορεί να παραλείψετε κάτι σημαντικό.
Στην περίπτωση αυτή, και κάθε φορά που θέλετε να βρείτε μια συγκεκριμένη πληροφορία για κάποιον πελάτη ή lead σας, το CRM αποδεικνύεται σωτήριο, καθώς όλες οι πληροφορίες είναι συγκεντρωμένες σε ένα μέρος. Έτσι, δεν χρειάζεται να ψάχνετε σε inbox, σημειωματάρια και παλιά post-it, κερδίζοντας παράλληλα πολύτιμο χρόνο για να ασχοληθείτε με αυτό που ξέρετε να κάνετε καλά: την πώληση!
Αυτοματοποιημένες διαδικασίες / Καλύτερος έλεγχος
Κάθε εργαζόμενος σε ένα τμήμα πωλήσεων ακολουθεί τη δική του μέθοδο καταγραφής της αλληλεπίδρασής του με έναν πελάτη. Κάποιοι σημειώνουν τα πάντα και είναι πιο σχολαστικοί, κι άλλοι εμπιστεύονται περισσότερο τη μνήμη τους. Αυτό μπορεί να λειτουργήσει σε μια εταιρεία που διαθέτει μικρό αριθμό πελατών και αντίστοιχα μικρότερο αριθμό υπεύθυνων πωλήσεων.
Μια εταιρεία όμως που μεγαλώνει και αποκτά συνεχώς νέους πελάτες, δεν μπορεί να βασίζεται στο παραπάνω σύστημα. Κι αυτό, γιατί δεν προσφέρει μετρήσιμα αποτελέσματα, τα οποία να μπορούν να αξιολογηθούν και η έλλειψη μεθοδευμένης προσέγγισης μπορεί να οδηγήσει στη δυσαρέσκεια κάποιου πελάτη.
Η χρήση ενός CRM αποτελεί τη λύση, καθώς δημιουργεί μια κοινή γραμμή δράσης, τα αποτελέσματα της οποίας είναι ευκολότερο να εκτιμηθούν, ώστε να έχει κανείς μια εμπεριστατωμένη άποψη της μεγέθυνσης του πελατολογίου μιας εταιρείας.
|